szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kiváló családi autónak tűnik ez a gázolajból keveset fogyasztó plugin hibrid Volvo, csak ne lenne ilyen drága.

A plugin hibridek az utóbbi időkben elárasztották a piacot, és ezek a zöld rendszámos autók a legtöbb esetben benzint és áramot fogyasztanak. Igen ritkák a dízel PHEV modellek, mostanság ilyen “egzotikus” hajtásláncot csak a Mercedes kínál, korábban azonban többek közt a Volvo kínálatában is elérhető volt ilyen típus.

A svéd gyártó 2012-ben dobta piacra az elsőgenerációs V60 plugin hibrid dízel verzióját, mely Magyarországon hivatalosan nem volt kapható, de az utóbbi években jó néhány használt példány érkezett hozzánk.

Mostanság egyre nehezebb keveset futott Volvo V60 PHEV dízelt találni, nekünk azonban sikerült. Ez a jelenleg Hollandiában új gazdára váró példány eddig mindössze 51 ezer kilométert hagyott maga mögött:

Volvo V60 PHEV
mobile.de
Volvo V60 PHEV
mobile.de

A metálfekete fényezésű kombi 2014 novemberében lett először forgalomba helyezve és 42 290 eurót kér érte a jelenlegi tulajdonosa.

Ez átszámítva mintegy 16,7 millió forint, mely összegből majdnem kijön egy vadonatúj lágyhibrid benzines V60 B4, melynek hivatalos indulóára 17,7 millió forint.

Volvo V60 PHEV
mobile.de
Volvo V60 PHEV
mobile.de
Volvo V60 PHEV
mobile.de

A normál V60-asénál szűkösebb, 310 literes csomagterű PHEV kivitel “szíve” egy 215 lóerős teljesítményű és 440 Nm nyomatékú 2,4 literes 5 hengeres turbódízel motor, a hátsó kerekeket pedig egy 70 lóerőre, illetve 200 Nm-re képes villanymotor hajtja.

A mintegy 3,5 óra alatt feltölthető 11,2 kWh kapacitású akkumulátor ideális esetben 50 kilométeres elektromos hatótávot biztosít, villany módban maximum 125-tel suhanhatunk. A PHEV technika 300 kilogramm extra tömeget hoz magával.

A hatfokozatú automata váltós és akár 1200 kilométeres hatótávú összkerekes kombi 6,1 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra és 230 km/h a végsebessége.

Volvo V60 PHEV
mobile.de
Volvo V60 PHEV
mobile.de