Fordulat figyelhető meg a Facebook algoritmusán
Az elmúlt években a Facebook jelentősen csökkentette a hírtartalmak láthatóságát, ami a hírportálok számára komoly forgalomcsökkenést eredményezett. Azonban 2025 márciusában fordulat látszik.
A Similarweb adatai szerint a világ 68 legnagyobb angol nyelvű hírportáljának 75 százalékánál nőtt a Facebookról érkező forgalom aránya az összes közösségi média forgalmon belül. Ez a trend az Egyesült Államokban is megfigyelhető, ahol a legnagyobb oldalak 74 százalékánál emelkedett a Facebook részesedése a közösségi forgalomból – írta meg a médiapiac szemlézte angol Press Gazette.
A változás hátterében a Meta januári bejelentése áll, miszerint személyre szabottabbá teszik a politikai tartalmak megjelenítését a Facebookon, az Instagramon és a Threadsen, így azok a felhasználók, akik több hírt szeretnének látni, könnyebben hozzáférhetnek ezekhez az információkhoz.
A növekedés különösen jelentős volt az Express esetében, ahol a Facebookról érkező forgalom 26 százalékkal nőtt, és már az összes közösségi média forgalom 75 százalékát teszi ki. Emellett az Express teljes közösségi média forgalma 68 százalékkal emelkedett. Más hírportálok, mint a The Atlantic, Axios, The Hill, Reuters, Newsweek, Breitbart, ABC News és az Associated Press szintén növekedést tapasztaltak mind a Facebookról érkező forgalom, mind az összes közösségi média-forgalom tekintetében.